Léčba Vampirismu

 

Pokud budete mluvit s lidmi na téma léčby, cure vampirism, dostanete několik rad, něco se dá také vyčíst z knihy Vampires of Vvardenfell, Volume II. Tato kniha je poměrně vzácná, neboť ji Temple zakázal. Několik výtisků však zůstalo, najdete je na těchto místech:

Jobasha´s Rare Books (Vivec Waistworks)
Mawia (Wizard´s lair na JV od Molag Mar) 
Odirniran(?, na V od Molag Mar) 
Vas (daleko na západ od Dagon Fel) 
Tel Vos (Central Tower) 
Galo Daeus (západně od Tel Uvirith, v observatoři) 
Tureynulal (Kagrenacova knihovna, západně od Dagoth Ur)

Také existuje ještě jeden vzácnější dokument The Private Papers of Gular Rithari, Buoyant Armiger, ten najdete pouze v místě Galom Daeus a Tureynulal.

Tyto knihy by měly vysvětlit váš postup při „odvampirování“. Nejdříve musíte cestovat k daedrické svatyni Bal Ur (severně od Suranu). Ve svatyni si promluvte s Derarem Hlarvu, ten vám poradí ať si promluvíte se sochou. Socha, Bal, vás požádá ať cestujete do jeskyně Dubdilla (jižně od Vosu) a zabijete jeho dceru Molag Grundu a jejího přítele atronacha, Nomeg Gwaie (Bal je očividně rozezlen manýry své dcery). Až splníte Balův úkol, vraťte se. Váš Vampirismus bude s konečnou platností vyléčen, přijdete také o všechny speciální vlastnosti a už nikdy nebude moci být vampírem. 

 

Vampírské klany

Ve hře se můžete setkat se třemi klany vampírů: Berne, Audae a Quarra. Jak už je uvedeno výše, to do kterého klanu budete náležet, záleží na tom, který vampír vás kousne. Přestože všichni vampíři náležejí do těchto klanů, potkáte pět takových, kteří pracují nezávisle.

Klan Berne

Sídlo tohoto klanu najdete v dwemerských ruinách Galom Daeus (severozápadně od Erabenisum camp) a vede ho Raxle Berne. S dalšími členy se potkáte v Raviro Ancestral Tomb (západně od Molag Mar), Othrelas Ancestral Tomb (severně od Vivecu) a v Andrethi Ancestral Tomb (západně od Balmory). Čtyři z pěti nezávislých vampírů náleží k tomuto klanu a jsou to: Marara v Drethan Ancestral Tomb (daleko na jih od Dagon Felu, na jižním konci ostrova), Merta v Reloth Ancestral Tomb (západně od Maar Gan, severovýchodně od Gnisis), Irarak v Ginith Ancestral Tomb (severozápadně od Gnisis) a Calvario v Nerano Ancestral Tomb (západně od Balmory).

Lektvar Quarra Vampire Blood

Jestliže si promluvíte s vůdcem Raxlem Bernem, pověří vás úkolem sehnat lektvar Quarra Vampire Blood ze kterého čerpá Volrina Quarra svoji sílu. Volrinu naleznete v dwemerských ruinách Druscasthi východně od Khuulu. Pokud nejste dostatečně silní a ani nejste zkušený plížil, bude pro vás tento úkol dost náročný. Lektvar najdete v zamčeném soudku (neumíte-li ho odemknout, klíč má Volrina). Vraťte se k Raxlovi, od nynějška můžete obchodovat s dvěma vampíry v ruinách – Arenara a Germia.

Zabijte Mertu

Další úkol vám zadá opět Raxle Berne, máte zabít Mertu, vampíra který opustil klan. Merta je v Reloth Ancestral Tomb západně od Maar Ganu (jihovýchodně od Khuulu). Zprávu o smrti sdělte Raxlovi. Získáte kouzlo Recall, které vás teleportuje zpět do hlavního stanu klanu Galom Daeus.

Zabijte 12 vampírů

Raxle Berne vás nyní požádá o zabití dvanáctí vampírů. Nezáleží jaké příslušnosti budou (kromě Berne ovšem). Počítají se i zabití z předminulého úkolu (další lokace výskytu najdete v následujících článcích). Vraťte se k Raxlovi, povolí vám léčení využitím zvířat náležících klanu. Použijte Vampire Touch Spell, dejte pozor nesmíte je zabít. 

 

Klan Aundae

Tento klan je vede Dhaunayne Aundae a najdete je v Ashmelech Tomb (jihozápadně od Dagon Felu na středně velkém ostrově). Další místa jejich výskytu: Sarethi Ancestral Tomb (severozápadně od Dagon Felu), Dulo Ancestral Tomb (západně od Tel Uvirith) a v Aralen Ancestral Tomb (jižně od Zainab Camp)

Najděte syna Dhaunayne

Vůdkyně klanu Dhaunayne Aundae (spodní část sídla, potřeba levitace) vás požádá abyste zjistili co se stalo s jejím synem, kterého měla ještě dřív než se stala vampírem. Na pomoc vám dá pečetní prsten s rodinným znakem a poradí, že máte začít hledat v Sadrith Moře. Běžte do Mages Guildy a promluvte s Tusamircilem. Řekne vám, že stejný prsten nosí Sinyaramen, abyste si s ním mohli promluvit, dá vám Tusamircil lektvar, který si Sinyaramen objednal. Neví sice kde ho můžete najít, ale to vám poradí Iniel (v guildě), je prý v hospodě Gateway Inn. Sinyaramena najdete v druhém patře (nebude s vámi mluvit pokud nemáte lektvar). Promluvte s ním na téma killed by your kind a Vilandon. Zjistíte, že synem Dhaunayne byl Vilandon, děd Sinyaramena, stal se lovcem vampírů a byl zabit Kjeldem (jedním z nich). S touto informací se vraťte k Dhaunayne, okamžitě nařídí Kjeldovu smrt. Kjeld náleží ke klanu Quarra a najdete ho horním patře hlavního stanu klanu Quarra, Druscashti (východně od Khuulu). Za zprávu o smrti vám bude povoleno využívat služeb klanu – obchodníci Mororurg a Gladroon.

Zabijte lovce vampírů

Vůdkyně Dhaunayne Aundae (spodní část sídla, potřeba levitace), vám zadá další úkol, máte zabít lovce vampírů, který se odvážil prozkoumávat samotné sídlo klanu. Jméno lovce neznáte, víte pouze, že žije v Ald´Ruhnu. Také vám bude řečeno, že pro výstrahu ostatním, musíte lovce zabít přede svědky a za plného denního světla. Běžte do Ald´Ruhnu do Mages guildy a vyptejte se na lovce, zjistíte, že se jmenuje Ano Vando a právě se pohybuje poblíž guildy (nosí ebonitový štít). Dejte si pozor abyste ho zabili za denního světla a aby se na to někdo díval (v případě úspěchu obdržíte zprávu do deníku). Vraťte se k Dhaunayne, obdržíte amulet pomocí něhož se můžete vždy teleportovat zpět do sídla klanu. Nezapomeňte obrat lovce o výstroj, ale nepoužívejte ji dokud budete vampírem.

Zabijte 12 vampírů

Dhaunayne Aundae (spodní část sídla, potřeba levitace) vás nyní požádá o zabití dvanáctí vampírů. Nezáleží jaké příslušnosti budou (kromě Aundae ovšem). Počítají se i zabití z předminulého úkolu (další lokace výskytu najdete v okolních článcích). Vraťte se k Dhaunayne, povolí vám léčení využitím zvířat náležících klanu. Použijte Vampire Touch Spell, dejte pozor nesmíte je zabít. 

 

Klan Quarra

Quarra klan vede Volrine Quarra a najdete je v dwemerských ruinách Druscasthi (Východně od Khuulu). Další najdete v Serano Ancestral Tomb (západně od Tel Uvirith) a v Hleran Ancestral Tomb (západně od Ald´Ruhnu). Poslední nezávislý vampír patří k tomuto klanu. Mastrius je k nalezení v Salvel Ancestral Tomb (poměrně daleko na severozápad od Zainab Camp, uvnitř Ghostfence).

Zabijte Iraraka

Vůdkyně klanu Volrina Quarra, vás požádá o zabití vampíra Iraraka, který se považuje za boha. Najdete ho v Ginith Ancestral Tomb, jihozápadně od Ald Velothi. S Irarakem a jeho čtyřmi pomocníky si můžete promluvit pokusí se vás podplatit. Když přijmete úplatek (1000 Septimů), budete hned po návratu vyhozeni z klanu. Jestliže ho zabijete, Volrina vám povolí využívat služeb klanu – obchodníci Areas a Kjeld.

Shánění ingrediencí

Volrina vás nyní požádá abyste jí sehnali několik různých ingrediencí na výrobu magických amuletů. Předměty jsou: 5 x extravagant Sapphire amulet

2 x void salt 
1 x daedra heart 
1 x ectoplasm 
1 x vampire dust 
1 x skull (lebka)

Většina z těchto předmětů je dost vzácná, takže budete muset chvíli pátrat. Amulety by se měly dát sehnat v pašeráckých jeskyních, u Cienne Sintieve (alchymistka v Ald´Ruhnu), u Minara Arobara (Manor District v Ald´Ruhnu) a u Domesey Sarethi (Manor District v Ald´Ruhnu). Další čtyři ingredience jsou o trochu lehčí, zkuste obchodníky alchymisty (hlavně Telvanni a Mages Guildy). Lebka se dá najít na mnoha místech, třeba v Caldeře v Mages Guildě. Až budete mít vše pohromadě vraťte se. Obdržíte amulet pomocí něhož se můžete vždy teleportovat zpět do sídla klanu.

Zabijte 12 vampírů

Volrina Quarra vás nyní požádá o zabití dvanáctí vampírů. Nezáleží jaké příslušnosti budou (kromě Quarra ovšem). Počítají se i zabití z předminulého úkolu (další lokace výskytu najdete v předchozích článcích). Vraťte se k Volrine, povolí vám léčení využitím zvířat náležících klanu. Použijte Vampire Touch Spell, dejte pozor nesmíte je zabít.

 

Úkoly pro všechny klany

Sanvyn Llethri

Pokud se poptáte v okolí Ald´Ruhnu na latest rumours (třeba v Mages Guildě), dozvíte se, že jistý Sanvyn Llethri (Llethri Manor v Manor District) se touží stát vampírem. Promluvte si nejdříve s jeho matkou (Fathasa). Poví vám, že důvodem synova přání je získání respektu a moci, požádá vás abyste mu to rozmluvili. Promluvte se Sanvynem, submit myself. Pak si můžete vybrat z několika témat, každé z nich sníží vaši oblíbenost u Sanvyna (pokud to nepůjde danými tématy, zkuste se mu vysmívat – taunt). Za nějaký čas na vás zaútočí. Nebraňte se mu, nechte ho do vás mlátit, dokud vám zdraví neklesne asi na polovinu (možná se budete muset odstrojit ). Až se tak stane, Salvyn se prohlásí za vítěze a prohlásí, že jeho rozhodnutí stát se vampírem vlastně nebylo nutné. Promluvte s jeho matkou a obdržíte kouzelný prsten.

Zabijte Mararu

Poptejte se v okolí Tel Mory na latest rumours a zjistíte, že poslední dobou se tu objevuje mocný vampír a zabíjí lidi. Vampír – Marara se nalézá v Drethan Ancestral Tomb jihozápadně od Ald Daedroth. . Zdá se, že Marara je znavena svým životem (neživotem, smrtí?), přeje si nyní ukončit svoji existenci, ale chce aby ji zabil někdo jejího druhu, třeba….vy!!! Po její smrti obdržíte užitečný prsten „Ring of Marara“.

Pomozte Mastriovi

Na vampíra Mastria narazíte v Salvel Ancestral Tomb (poměrně daleko na severozápad od Zainab Camp, uvnitř Ghostfence). Promluvte s ním a dozvíte se, že zde byl uvězněn bohyní Azurou a nyní nalezl způsob jak se odsud dostat. Požádá vás o donesení artefaktu – „Shield Spellbreaker“ a „Daedric Heart“. Srdce daedry by neměl být problém sehnat (daedra, nebo alchymisté), štít je poněkud obtížnější. Najdete ho v dwemerských ruinách Bthuand, daleko na západ od Tel Mory (severozápadně od Cavern of Incarnate). Štít naleznete ve vnitřní části ruin. Je za některým z kamenů (také zde potkáte jednoho dárce srdce ). Doneste věci Mastriovi, požádá vás ještě o sílu k prolomení kouzla. Svolíte-li vysaje z vás polovinu zdraví a staminy a pak….vás napadne. Zabijte ho a za odměnu ho oberte o jeho ebonitové brnění a vámi donesený štít.

Zabijte Shasheva

Promluvte si s Sirilonwe v Mages Guildě ve Vivecu (Foreign Plaza) na téma someone skilled. Požádá vás o zabití vampíra Shasheva v Ald´Ruhnu (hospoda Ald-Skar Inn) a máte přinést klíč, který má u sebe. Zabijte ho a nezapomeňte obrat o věci (měl by u sebe mít dobrý magický prsten). Klíč doneste k Sirilonwe – odměna jsou věci z Shasheva.

Najděte ostatky Vampírů

Promluvte si znovu se Sirilonwe v Mages Guildě ve Vivecu (Foreign Plaza), musíte mít splněn předchozí úkol. Požádá vás o donesení ostatků tří vampírů (vampire dust), potřebuje je prý ke svému výzkumu. Můžete buď zabít pár vampírů, nebo zkusit štěstí u alchymistů (Ald´Ruhn Mages Guild, Sadrith Mora, Tel Aruhn). Doneste věci k Sirilonwe a za odměnu dostanete kouzelný amulet.

Zabijte Rimintila

Promluvte si s Ravenem Omaynem, mluvčí rady Dratha, v Sadrith Moře (Telvanni Council House). Raven vás požádá o zabití Rimintila (central tower v Tel Vosu). Zabijte ho a nezapomeňte ho obrat o dwemerské brnění. Vraťte se k Ravenovi a dostanete plášť „Flamemirror Robe“.

Ukradněte lektvar Quarra Blood

Pokud máte splněn předchozí úkol, tak si znovu promluvte s Ravenem Omaynem v Sadrith Moře (Telvanni Council House), jeho další úkol je ukradení lektvaru Quarra Blood. Najdete ho v hlavním stanu klanu Quarra (Druscasthi, východně od Khuulu), je v zamčeném soudku. Pokud jste členy klanu Berne a máte splněný jeho první úkol, víte, že lektvar má u sebe váš vůdce Raxle Berne (Galom Daeus, severozápadně od Erabenisum camp). Lektvar doneste Ravenovi, za odměnu dostanete vadný meč „Flawed Dwemer Jinksword“ (to, že je vadný, neznamená, že je nepoužitelný!).