Tau Empire


Cílem říše Tau je sjednotit všechny rasy v galaxii, pod vlastním vedením. Pokud rasa dobrovolně vstoupí do říše, stane se téměř stejnoprávnou, jako samotní Tau. Bude moci využívat výhod Tau, technologie a vědomostí. Ale bude muset přistoupit na jejich filozofii a bude se muset vzdát své případné víry v nějaké bohy. Ovšem pokud bude odporovat, či bude dokonce pro říši znamenat hrozbu, Tau se ji budou snažit vyhladit. I přesto ale budou stále otevření pro případné přeběhlíky z řad protivníka. Pokud je ve vesmíru Warhammeru 40.000 skutečně nějaká kladná frakce, říše Tau k ní má nejblíže

 

Tauská říše se nachází v Ultima Segmentum, blízko Východního Okraje. Hraničí s Impériem a leží v dosahu Astronomika. Během své historie utrpělo mnoho nájezdů Orků a podle všeho leží i na trase úlové flotily Kraken.

Tauská říše má za sebou několik fází expanze. Ty fáze představují vojenské období, kdy Tauové kolonizovali, dobíjeli nebo mírově přesvědčovali okolní planety, aby se přidaly na stranu „Vyššího dobra“ (tj. Tauské říši). Proto se jejich říše nerozkládá pouze v tauské hvězdném systému, nazývaném Sept (jde nejspíš o souhrný název všech systémů patřících do Tauské říše), ale i v několika sousedních, patřících  Krootům, Vespidům a Nicassarům. Vsoučasnosti není zcela jasné, zda do Tauské říše patří i rasa Demiurgů jako řádní členové, nebo pouze jako obchodní partneři.

Každý Sept má svou jedinečnou kulturní identitu, které je začleněna do větší Tauské kultury. Kulturní identita Septu se nejspíš odvozuje podle toho, jaká sociální kasta je v daném systému nejpočetnější.  V současnosti existuje přes 20 plně rozvinutých Septů, z nichž každý má svůj vlastní Septovní symbol.

Mapa Tauské říše

Seznam jednotlivých Septů:

T’au - domovský svět Tauu, kulturní a administrativní centrum říše.

 

 

První fáze expanze:

Tau'n - první „mimotauská“ kolonie, Tau z tohoto světa jsou považováni za průkopníky.

 

D'yanoi - byla dlouho izolována říše, její obyvatelé jsou považováni za poněkud rustikální a zpátečnické.

 

Bork'an - centrum výuky a akademické obce.

 

 

Dal'yth - kosmopolitní a obchodně přátelský svět.

 

 

Fal'shia - centrum technologického vývoje, Tau odtud jsou považováni za velký problém řešičů.
 

 

Vior'la - hlavní vojenské centru říše, její bojovníci z Ohnivé kasty jsou považovány za agresivní a kvalifikované válečníky.
 

 

Sa'cea - další vojenské centrum, tento Sept má velmi vysoký podíl disciplinovaných a čestných bojovníků z Ohnivé kasty.

 

 

 

Druhá fáze expanze:

Au'taal - krásný Sept, jehož občané jsou považováni za ležérní a často líné.

 

N'dras - byl upuštěn z dosud neznámých důvodů. Zbývajících obyvatelé jsou považováni za nespolehlivé a podivínské.

 

Ke'lshan - utrpěl několik nájezdů cizích ras. Tau z tohoto Septu se stali nedůvěřivý, slavnostní, mlčenlivý, nepřátelský a někdy až otevřeně nepřátelští vůči cizím rasám.

 

Elsy'eir - je známá pro svou poezii a výtvarné umění.

 

 

Tash'var - byl několikrát přepaden Orkskými piráty. Jeho lidé jsou považováni za houževnaté, otužilé, praktické a odvážné.

 

Vash'ya - se zdá být obýván především příslušníky kasty Vzduchu.

 

 

T'olku - je známý pro dovednosti svých diplomatů.

 

 

 

Třetí fáze expanze:

Ksi'm'yen - místní kolonisti se zdají být spojeni se štěstím, jemností a oportunním úskokem.

 

Fi'rios - jeho průkopníci jsou uznáni jako houževnatí, odmítající přijmout porážku, temperované a stoický přijetí ceny, kterou musí všichni zaplatit na podporu Vyššího dobra.

 

 

Menší světy:

Kromě hustě zalidněných Septů existuje množství těch jen řídce osídlených. Jsou známa jmína jen několika z nich.

Me'lek

Es'Tau

T'ros

 

Netauské světy:

Domovské světy Krootů a Vespidů byli již dávno také začleněny do Tauské říše, ale nikdy nebyly označovány jako Septy.

Pech - domov Krootů. Podle mapy obsahuje osm hvězdných systémů obydlených Krooty (včetně Pechu). Známe pouze název Krathu, kde se setkali Tauové s prvními Krooty.

Vespid - domov Vespidů.

 

Artefaktní světy:

Na těchto světech, ležících na území Tauské říše, byly nalezeny vzácné artefakty, není však jasné, jestli se na nich nacházejí nějaké Tauské kolonie.

Arthas Moloch - mrtvý svět, na němž velitel Farsight našel Čepel Úsvitu.

Q-15

Sesuv

 

 

 

Kastovní systém

Tauská společnost je rozdělena do pěti základních kast. Příslušnost ke kastě se dědí od rodičů a svobodná volba je v podstatě nemožná (v rozporu s Vyšším dobrem). Mezi jednotlivými kastami často panují politické a rasové rozpory.

 

Shas - kasta Ohně

 

Členové Ohnivé kasty jsou válečníci Tauské říše. Jsou vyšší a silnější než příslušníci jiných kast, i když stále slabší a menší než průměrný člověk. Tyto vlastnosti získali příslušníci Ohnivé kasty díky svému původu na pláních T'au, kde byli lovci a bojovníky.

 

Za předpokladu, že válečník přežije 4 roky aktivní služby, může se podrobit první Zkoušce Ohněm. Tato zkouška muže být cokoli od gladiátorských zápasů, až po zkoušku neustálím bojem. Pokud Shas'la přežije první Zkoušku Ohněm, je povýšen do hodnosti Shas'ui (veterán). Po každých dalších 4 letech služby se může bojovník zúčastnit další Zkoušky Ohněm. Čím vyžší je jeho hodnost v rámci kasty, tím větší je šance, že se stane pilotem bojového obleku. Po dosažení nejvyšší hodnosti Shas’o, může člen Ohnivé kasty odejít z aktivní služby a stát se poradce pro vojenské záležitosti, Shas'ar'tolem. Spolu se smrtí jde o jediný způsob, jak opustit armádu Tauské říše.

 

Hodností postup: Saal (poskok) => Shas’la (válečník) => Shas’ui (veterán) => Shas’vre (hrdina) => Shas’el (vznešené nebo rytíř) => Shas’o (velitel).

 

 

Fio - kasta Země

 

Tato kasta se věnuje zpracovatelskému průmyslu, zemědělství, strojírenství a potřeb pro Tauskou monarchii. Jsou stavitelé, zemědělci, vědci, inženýři, atd. Jsou často popisováni jako prostí a zarputilí, se spíše stoickým pohledem na život obecně. Byly původně první Taui, kteří vybudovali města a věnovali se zemědělství.

Hodností postup: Saal (učeň) => Fio’la (Pracovník) => Fio’ui (senior) =>Fio’vre (dozorce) => Fio’el (inženýr) => Fio’o (Plánovač).

 

 

Kor - kasta Vzduchu

 

Zpočátku to byli poslíčci, dnes tvoří tauské námořnictvo (obchodní i válečné). Příslučníci kasty Vzduchu mají ze všech Tauů nejvižší a nejštíhlejší postavu, tenkými, dutými kostmi. Příslušníci této kasty tráví většinu života na svých lodích. Kdysi mívali mezi končetinami blány, které jim umožňovaly plachtit na vzdušných proudech. Oproti lidským pilotům mají lepší vnímání hloubky a vyšší G-toleranci, ale chybí jim, v porovnání s nejlepšími Imperiálními stíhacími piloty, bojové zkušenosti.

Hodností postup: Saal (doručovatel) => Kor’la (posel) => Kor’ui (Dopravce) => Kor’vre (pilot) => Kor’el (Kapitán) => Kor’o (Admirál).

 

 

Por - Vodní kasta

 

Kasta Vody jsou politici,byrokrati,diplomati a administrátoři kteří zajištují vztahy mezi kastami a diplomacii s cizími rasami.

Hodností postup: Saal (asistent) => Por’la (byrokrat) => Por’ui (vyslanec) => Por’vre (magistr) => Por’el (diplomat) => Por’o (velvyslanec).

 

 

Aun - Nadpozemská /Nebeská kasta

 

Slouží jako "filosofičtí králové", řídí jiné kasty i cizí rasy, patřící do Tauské říše.

Hodností postup: Saal (lord) => Fio’la (princ) => Fio’ui (prelát) => Fio’vre(Král) => Fio’el (svatý) => Fio’o (Nejvyšší ze svatých).

 

Kasta Duše

jsou vládci Tauí říše-spekuluje se ,že používají psychickou nebo na feromonech založenou kontrolu ostaních kast protože ty jsou jim bezvýhradně oddány.