Toto je temný věk, krvavý věk, věk démonů a magie.
Je to věk boje, smrti i konce světa.
Mezi vším ohněm, plameny a zběsilostí je to také
věk mocných hrdinů, smělých skutků
a velké odvahy.

V srdci Starého světa se rozpíná Říše,
největší a nejmocnější království lidí.
Je známá svými mechaniky, čaroději, obchodníky
a vojáky. Je to země strmých hor, mohutných řek,
temných hvozdů a slavných měst.
Na trůnu v Altdorfu vládne císař Karl Franz,
duchovní potomek Sigmara, zakladatele Říše,
jenž vládne i jeho magickým válečným kladivem.

Ale civilizované časy již minuly.
Křížem krážem po celém Starém světě,
od knížecích paláců Bretonie po zasněžený Kislev
na dalekém severu, zní válečný hřmot. Ve vysokých
Horách na konci světa se shromažďují kmeny orků
k dalším útokům. Lupiči a odpadlíci plení divoké
jižní kraje Hraničních knížat. Mluví se o krysacích,
skavenech, kteří vylézají ze stok a bažin po celé zemi.
A ze severu ustavičně hrozí vpád Chaosu,
démonů a bestií, zvracených uctívačů Temných bohů.
Vblížícím se čase bojů potřebuje Říše hrdiny
víc než kdykoli dřív.

Warkammer



mapa

Takto vypadá tedy svět Warhammeru, v němž se odehrává celá hra. V zásadě se dá rozdělit na 3 větší celky-Starý svět, Nový svět a pak neprobádaný dálný východ. To nejzajímavější se odehrává ve starém světě a také tam sídlí nejvíce národů. Jak jistě vidíte, podobnost se skutečným světem je veliká, a proto se dá ř íct, že Starý svět je Evropa. Je to členitá, civilizovaná krajina s vysokou hustotou zalidnění. Také se tam na jinde malém prostoru tísní mnoho národů. Nejlépe zmapovaný svět mají Vznešení elfové, díky jejich postavení téměř uprostřed světa. Na moři hrají jednoznačně prim a objevitelské lodě lidí neváhají potápět. Proto lidé o světě za mořem prakticky nevědí, i když stateční a hlavně tvrdohlaví námořníci z Norscy nalezli způsob, jak obeplouti Ulthuan. Cesta je to ale stále velmi nebezpečná. Na jihu starého světa, v pouštních oblastech se rozkládá velkolepé království mrtvých- Nehekhara a poměrne vzdělaná a bohatá Arábie. Jih Nového světa je zarostlý pralesem, kde žijí kmeny Ješterolidí. O neprozkoumaných východních krajích moc zmínek nenajdete, žijí tam snad jen obchodníci s kořením.


Ve warhammeru, jako ostatně takřka v každé fantasy jde o souboj dobra se zlem. Zlo je zde zastoupeno silným chaosem, štěpícím se na spoustu ras. Hlavní území chaosu najdeme na mrazivém severu, ale dá se ř íct, že je prakticky všude. Skaveni nemají pevnou ríši ale podrývají takřka celý Starý svět. V tom jim vydatně pomáhají Noční goblini. Ti jsou podrasa několika ras souhrně nazývaných Zelenokožci (patří mezi ně Orci a Goblini). Zelenokožci obývají Strašné země mezi Arábií a Starým světem. Jejich útočné ambice jsou také velké a svými nájezdy ohrožují Starý svět.

 

Dobro představuje hlavně Starý svět, ale není to ani tak dobro, jako spíš nepřítel zla. Nejsilnejší říší tohoto "dobra" je Císařství. Císařství je neustále ohrožováno chaosem, ať jde už o přímé útoky Bestií proti hranicím, či o nevyzpitatelné útoky Skavenů. Císařství má ale problémy i zevnitř. Mezi obyvateli se objevují přívrženci boha rozkoše Slaaneshe, velmi oblíbeného boha Chaosu, kteří tajně provádějí své nechutné obřady a napomáhají Chaosu. Méně zkažená je feudální Bretonie, založená na svém bohatém a silném rytířstvu. Ta je ohrožována hlavně Orky a Gobliny. V horách východně od Strašných zemí žije svérázný národ trpaslíků. V horách kutají železo a drahé kameny. Ve svých podzemních šachtách casto narazí na Noční gobliny ci Skaveny, kteří už srovnali se zemí nejedno trpaslčí město.